tirsdag 7. august 2012

Compulsory Orientation og Batman

Hallo!

I går kom endelig romkameraten min! Vi var åpenbart på rommet til forskjellige tider, for da klokken nærmet seg halv elleve hadde vi enda ikke møttes og jeg hadde mest lyst til å sove. Etter å ha sittet og lest i halvannen time for å hilse på henne, ga jeg meg og la meg til å sove. En liten halvtime senere kom en søt amerikaner inn døra og unnskyldte seg som om hun hadde drept en i familien min. Jeg forsikret henne om at det var helt ok at ikke hun ønsket å legge seg halv elleve - det er jo tross alt ikke så mange som gjør det - før vi ble enige om å snakke mer neste morgen. Har forsåvidt ikke sett så mye til henne i dag heller, men antar at vi rekker å bli kjent på de 5 månedene vi skal sove på samme rom.

I dag og i går har vi vært på møter for å få informasjon om diverse. Ledelsen liker å komme med historier fra tidligere internasjonale studenter, så idag har vi både fått høre om han som ble ranet med pistol på lesesalen og hun som ble funnet død i sengen sin etter selvmedisinering når hun hadde malaria. Kos.

Senere dro noen av oss og spilte fotball med en ghaneser som heter Bright. Jeg var på lag med Bright som var en fantastisk solospiller, men en elendig lagspiller. Moro å se hvordan en som er så god teknisk kan være så rævva på å plassere seg uten ball. Men nok om det. Nå i kveld har vi nemlig vært på kino! Vi så Batman i en iskald kinosal, og i et lite øyeblikk lot jeg som jeg satt i jupiter-salen på Sandvika Kino. Jeg trives for all del her, men av og til tar jeg meg i å tenke at dette er ingen to ukers ferie, men et 5 måneders opphold. Likegreit med tanke på været vi har hatt siden vi kom..

Sååå... ikke stort mer å melde om, i morgen venter nok en tur på Accra Mall for å fortsette det evige søket etter grovt brød.

Får fortsatt ikke lastet opp bilder. Skal prøve et annet nett i morgen!

1 kommentar: