fredag 10. august 2012

Heja!

Hei alle blogglesere.

Idag startet vi dagen med klesvask for hånd. Det var en ny og spennende opplevelse og utfordring som jeg klarte helt ok. Klærne lukter litt for mye såpe og sokkene ble skuffende lite rene. Kanskje ikke så rart siden vannet i springen er kaldt.

Videre gikk turen til volleyballbanen hvor vi tilbrakte to timer. Vi fikk tidlig besøk av tre ghanesiske gutter som ville spille med oss, noe som var kjempemorsomt i starten, men så begynte de å behandle oss som idioter og fortalte oss hvor på banen vi måtte stå før de valgte å droppe oss og heller bare spille til hverandre. Etterpå skulle de selvsagt ha nummerene våre, men vi siden vi har vært her så kort kjører vi fortsatt på med løgnen om at vi ikke har fått ghanesisk nummer enda.

På kveldinga dro vi en hel gjeng på restauranten "time out" som ligger på campus. Vi bestilte vegetar-ris, som var en tallerken med ris (burde sett den komme). Maten kom etter ca halvannen time, men ølen kom med en gang. Ølen her kommer i halvliters flasker og er 5%, så på tom mage ble vi alle lettere tipsy mens vi ventet på maten. Da maten endelig kom spiste vi som små afrikanske barn på reklamen for Unicef fordi vi var så sultne.

Videre gikk turen til mitt rom, nærmere bestemt rom 336 på ISH 2. Jobber iherdig med å bli "hun kule" ved å alltid invitere folk til mitt rom. Roomien syns sikkert det er greit med tanke på at hun alltid kommer hjem kl 2 på natten drita full, mens jeg har gått til sengs mellom elleve og halv tolv hver kveld. Nå pimper vi vin og lærer tyskerne hvordan man sier "jeg" på de ulike dialektene. Østlendingene er ikke så spennende, men Gunnhild og Annika bidrar godt med "æ" og "i".

Satser på å få lastet opp bilder en dag snart, har tatt mange superkule bilder vet dere. Internettet jobber iherdig mot meg, og bare meg, for de andre har lastet opp sånn 40 bilder på face. Jeg har ikke fått lastet opp et eneste ett.

Såå... vi snakkes! Lotsa love from Ghana da dere.

3 kommentarer:

  1. Gøyalt med blogg Ida! Denne må jeg følge med på:) Håper dere alle får et supert pphold - hils gjerne:) Tips til klesvask: Kjøp vaskebrett! Klærne blir rene og du kommer garantert til å slå alle du kjenner i håndbak ved juletider;)

    SvarSlett
  2. Morsomt at du blogger Ida!:) Må ikke glemme å lære tyskerne å si ''e'' også da ;)

    SvarSlett
  3. og mamma har solgt vaskemaskinen.....

    SvarSlett