søndag 5. august 2012

Mine første døgn i Ghana

Hei alle vakre blogglesere. Nå er jeg endelig framme i Ghana etter en lang reise. Selve turen til Ghana ble veldig opp og ned, og jeg føler at jeg med stor sikkerhet kan si at jeg var innom hele følelsesregisteret i løpet av det døgnet jeg var på reisefot. Å ta av fra Norge var egentlig ikke så trist fordi jeg var så trøtt at det overskygget alt annet. På Heathrow var det så mange flotte butikker at jeg ble som en femåring i en lekebutikk, før det på flyet videre til Accra plutselig gikk opp for meg hva jeg reiste fra, og et par tårer snek seg ut forbi sovemasken. Dette ble raskt glemt da den søte flyvertinnen kom med varm mat og te og konsekvent omtalte meg som madam. Litt synd var det likevel at desserten, som jeg hadde spart til slutt, ble kastet i søpla fordi jeg tok noen sekunder på øyet. Da ungene i setene ved siden av begynte å skrike satt jeg like gjerne på et par episoder av Big Bang Theory og Top Gear. British Airways altså. De veit hva de driver med!



Vel framme på Kotoka Airport i Accra ble vi stående ei litta time i kø for å ta fingeravtrykk før vi sto enda ei litta time i kø for å få bagasjen. De påfølgende 20 minuttene ble tilbrakt i kø for å komme oss ut av bagasjeområdet. Vi ble hentet av noen gutter fra Ghana som kjørte oss til bostedet vårt, International Students Hostel 2. Her var det gledelig gjensyn med studievenninner som hadde dratt ned et par dager før. De utførte oppgaven med å få ned forventningene våre til rommene godt. Det får oss smidig over på bilder av rommet mitt. Dette skal jeg dele med en annen jente, mest sannsynlig en fra Ghana. Når hun kommer aner jeg ikke.






Morsom historie er at jeg første natten våknet klokken halv seks fordi jeg frøs. Det ''dårlige'' været ga seg ikke, så første dag i Ghana ble tilbrakt i den eneste genseren jeg har med. Hele gjengen fra Norge pluss en tysker og en fra Canada dro til Oxford Street i Accra. Den bar stort sett preg av trafikk, pågående selgere, fine smykker og mye farger. Videre gikk turen til Accra Mall hvor jeg skaffet meg simkort og kontantkort, jeg kan derfor nåes på: +233 0262653244. Første middag ble kylling ettersom det ikke går an å velge noe annet en kylling her. Kvelden ble rundet av med en joggetur på området, godkjenning av dusjfasiliteter og triveligheter på Annika sitt rom.





I dag (søndag) startet vi dagen med en guidet busstur på campus og i byen. Guiden, som jobber på International Programmes Office, var sykt lættis og het George. Senere var vi på middag med the Dean, en søt dame som snakket om at verden er et bedre sted om man sier hello til folk og smiler. Sier meg enig der. Enda senere hadde vi surprise feiring for Tina som har bursdag i dag. Dessverre var vi bare 4 stk som var kommet da Tina kom, så stemningen var litt laber. Minutter senere var rommet mitt fylt av folk fra England, Canada, Tyskland, Tsjekkia og Norge. Hei og hopp.







FIKK IKKE TIL Å LASTE OPP BILDER! KOMMER SENERE!

usikker på hvordan avsnitt funker her på denne portalen.

1 kommentar:

  1. Finn ut hvordan du laster opp bilder fort da! Jeg vil se :D

    SvarSlett